Hier vindt u een overzicht van vragen die ons vaker worden gesteld. Zo vindt u snel uw antwoord.
- Volledig uitgeruste accommodatie 
- Wifi 
- Verbruik van elektriciteit en water 
- Bedlinnen en bij aankomst opgemaakte bedden 
- Toeristenbelasting
- Eindschoonmaak 

In sommige parken zijn handdoeken ook inbegrepen (UplandParcs Montafon & UplandParcs Silvretta), in alle andere parken kunnen handdoeken als extra worden toegevoegd via de "Mijn UplandParcs" account.
Via uw "Mijn UplandParcs"-account kunt u diverse extra's, zoals de broodjesservice, direct na het boeken toevoegen. U kunt extra services ook altijd telefonisch bij boeken. 
Direct na uw boeking krijgt u toegang tot uw "Mijn UplandParcs"-account. Hier heeft u de mogelijkheid om te allen tijde online in te checken. Dit dient minimaal 4 dagen voor aankomst te gebeuren. 
U kunt de gewenste vakantiewoning selecteren via "Voorkeursligging kiezen" direct via de parkkaart/plattegrond wanneer u boekt via onze website. 
Als het gewenste huis niet wordt weergegeven, is het al bezet. 
Nee, wij bieden geen accommodatie voor gehandicapten. 
Als u meerdere vakantiehuizen via onze website wilt boeken, maak dan voor elk vakantiehuis een aparte boeking. U kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder. U kunt ons telefonisch bereiken op: +31 (0)318 74 20 49 of per mail verhuur@uplandparcs.nl. 
In de beschrijving van uw vakantiehuis/appartement staat precies vermeld voor hoeveel personen het is ingericht. Het aangegeven aantal personen komt overeen met het aantal beschikbare bedden. Dit is tevens de maximale bezetting. Overbezetting is om verzekeringstechnische redenen niet mogelijk. In de vakantiehuizen/vakantiewoningen is overbezetting met een baby tot en met 2 jaar toegestaan. 
Een wijziging van het aantal personen is mogelijk tot 4 dagen voor aankomst. Informeer ons hierover per e-mail. 
Nee, het aangegeven maximum aantal personen voor de accommodatie kan alleen worden overgeboekt met een baby, in een babybedje. Extra bedden zijn niet toegestaan en niet beschikbaar. Extra personen zijn om verzekeringstechnische redenen niet mogelijk. 
Handdoeken kunt u rechtstreeks bij boeken via uw "Mijn UplandParcs" account. Voor een handdoekenpakket (1 grote & 1 kleine handdoek) rekenen wij 5,00 Euro per persoon. In onze appartementen in Oostenrijk zijn handdoeken al bij de boeking inbegrepen. 
Sommige vakantiewoningen en appartementen staan maximaal 2 huisdieren per wooneenheid toe. Zorg er bij het boeken voor dat u een accommodatie vindt die geschikt is voor hen. Huisdieren moeten bij de boeking worden opgegeven. Voor huisdieren wordt 20,00 euro per verblijf in rekening gebracht. 
Neem direct contact met ons op via verhuur@uplandparcs.nl. 
Stuur ons een e-mail met het bijbehorende boekingsnummer. Als u uw boeking via een externe aanbieder hebt gemaakt, verzoeken wij u ook daar rechtstreeks te annuleren. 
Wij maken graag een vouchercode aan voor een bedrag naar keuze. Neem hiervoor direct contact met ons op. 
Houd er rekening mee dat de betalingswijze en mogelijke betalingsdata ook afhangen van de tijdspanne tussen de boeking en de aankomst. U ontvangt hierover meer informatie tijdens uw online boeking.  
Wij bieden de volgende betalingsmogelijkheden voor boekingen: 

- Bankoverschrijving (alleen mogelijk als er meer dan 10 dagen tussen boeking en aankomst liggen) 
- PayPal
- Kredietkaart 
- iDeal
- Klarna
- Sofort Banking
- Bancontact
De volgende kaarten worden geaccepteerd: Visa, Euro/Mastercard en Maestro.
U vindt de bankgegevens op uw boekingsbevestiging.
Nee, betaling ter plaatse is niet mogelijk. U kunt echter op elk moment een betaling doen via uw "Mijn UplandParcs" account. 
Een overzicht van alle betalingsdata vindt u direct in uw "Mijn UplandParcs" account. 
Nee, na uw boeking dient u binnen 7 werkdagen een voorschot van 30% van de reissom te betalen. Het resterende bedrag kunt u tot 4 weken voor aankomst betalen. 
Wanneer u inlogt op uw "mijn UplandParcs" account, kunt u zien wanneer u uw betaling moet doen. 
Er zijn geen betalingskosten. Uw kredietmaatschappij kan een standaardvergoeding in rekening brengen. 
U kunt uw betalingen controleren in uw "Mijn UplandParcs" account. Houd er rekening mee dat het om organisatorische redenen tot en met ongeveer 7 werkdagen duurt voordat uw betaling daar zichtbaar is. 
Wij sturen geen factuur. U kunt uw factuurbedragen en betalingen bekijken in uw "Mijn UplandParcs" account. 
Totdat uw overschrijving (dit geldt ook voor Klarna & iDeal) zichtbaar is in uw "mijn UplandParcs account", hebben wij een verwerkingstijd van ca. 7 werkdagen nodig. Andere betaalmethoden zijn direct zichtbaar. 
Wij vragen een borgsom voor alle groepen van 6 volwassenen of meer. Aangezien wij een familiepark aanbieden, zijn feesten niet toegestaan. Als u heeft geboekt voor een vrijgezellenfeest of iets dergelijks, bieden wij u de mogelijkheid om uw boeking kosteloos te annuleren als gebaar van goede wil. 
Wij hebben de gewenste vakantiewoning voor u vrijgehouden en konden deze niet aan andere gasten verhuren. Daarom brengen wij een percentage in rekening voor deze inkomstenderving. 
Houd er rekening mee dat het tot 7 werkdagen kan duren voordat wij uw betaling hebben verwerkt. Als u uw betaling al voor die tijd heeft gedaan, stuur ons dan een betalingsbewijs per e-mail. 
In uw "Mijn UplandParcs" account vindt u alle informatie over uw accommodatie. 
U vindt de details van de faciliteiten van uw woning in uw "Mijn UplandParcs" account. 
U vindt de details van de faciliteiten van uw woning in uw "Mijn UplandParcs" account. 
Bij aankomst ontvangt u een rol toiletpapier per toilet, een klein flesje afwasmiddel, vaatwastabletten en schoonmaak- en afwassponzen. 
Een babybedje en een kinderstoel zijn beschikbaar in elke vakantiewoning en elk vakantiehuis. Deze staan u gratis ter beschikking. Extra babybedjes en kinderstoelen kunt u bij boeken via uw "Mijn UplandParcs" account, afhankelijk van de beschikbaarheid. 
U kunt in alle accommodaties gratis gebruik maken van wifi. De wifi code wordt u een week voor aankomst per e-mail toegestuurd en is beschikbaar in uw accommodatie. 
Om het verblijf in onze vakantiehuizen/vakantiewoningen voor alle gasten zo aangenaam mogelijk te maken, dienen gasten zich te houden aan de gedragsregels, die zijn vastgelegd in de huisregels. Deze zijn in te zien in het "Mijn UplandParcs" account en bij aankomst in uw vakantiehuis/appartement. 
Voor vragen of verzoeken staan wij voor u klaar van maandag tot en met vrijdag van 10:00 tot en met 18:00 uur en zaterdag van 10:00 tot en met 16:00 uur, U kunt ons gedurende deze tijd bereiken onder: +31 (0)318 74 20 49of per mail verhuur@uplandparcs.nl. 
Bij uw boeking ontvangt u automatisch de inloggegevens voor uw "Mijn UplandParcs" account. Hier kunt u alle gegevens van uw boeking bekijken, informatie over de accommodatie lezen, de namen van de meereizende personen invoeren en betalingen verrichten. 
U kunt het wachtwoord zelf opnieuw instellen en een nieuw wachtwoord kiezen. 
Controleer of u het juiste e-mailadres gebruikt. U kunt het wachtwoord te allen tijde zelf resetten en opnieuw instellen. Blijft het probleem bestaan, neem dan telefonisch contact met ons op. 
U heeft toegang tot uw boekingsgegevens door in te loggen op "Mijn UplandParcs". U ontvangt ook bevestigingen per e-mail. Wij versturen geen post. 
Aankomst is mogelijk op elke dag van de week, afhankelijk van de beschikbaarheid. Uitzonderingen zijn vakantieperiodes en feestdagen, waarbij bepaalde dagen als aankomstdag kunnen zijn vastgesteld. 
Vul de namen van de personen die met u meereizen tot 4 dagen voor aankomst in op uw "Mijn UplandParcs" account. De informatie over de sleutel of sleutelcode heeft u 7 dagen voor aankomst per e-mail ontvangen. 
U vindt een plattegrond van het park op onze website, in uw Mijn UplandParcs account en in uw aankomstinformatie. 
U ontvangt alle informatie over uw aankomst 7 dagen voor uw aankomst op het door u opgegeven e-mailadres
Routebeschrijving wordt 7 dagen voor aankomst gemaild met aankomstinformatie. 
U ontvangt alle aankomstinformatie 7 dagen voor uw aankomst per e-mail. Als uw aankomst eerder is en u heeft nog geen aankomstinformatie ontvangen, neem dan contact met ons op. 
U kunt uw accommodatie vanaf 15.00 uur op de dag van aankomst betrekken.
Bij het boeken en in uw "Mijn UplandParcs" account kunt u een vroege check-in boeken als dit op dat moment wordt aangeboden. Als u deze optie niet ziet, is het helaas niet mogelijk in de geselecteerde periode. 
Informatie over het verkrijgen van uw sleutel of toegangscode vindt u in de aankomstinformatie, die wij u 7 dagen voor uw aankomst per e-mail toesturen. 
Als de personen zijn geregistreerd als medereizigers en alle vereiste aankomstinformatie van u hebben ontvangen, is dit mogelijk. 
Aangezien u autonoom aankomt, kunt u vanaf 15.00 uur op elk moment aankomen.  
Voor elk vakantiehuis/appartement is er minimaal één eigen gratis parkeerplaats beschikbaar in de directe omgeving, die gemarkeerd is. Voor het exacte aantal parkeerplaatsen verwijzen wij u naar de beschrijving van de accommodatie (deze kunt u na boeking bekijken in uw "Mijn UplandParcs" account). 
Om de toeristenbelastingkaart voor alle personen correct te kunnen afgeven, hebben wij de gegevens nodig van de personen die met u meereizen. De registratiewet bepaalt ook dat wij deze gegevens van u moeten krijgen. 
U kunt in dat geval contact met ons opnemen. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10:00 tot en met 18:00 uur en op zaterdag vanaf 10:00 tot en met 16:00 uur. U kunt ons gedurende deze tijd bereiken op +31 (0)318 74 20 49 of per e-mail verhuur@uplandparcs.nl. 
De toeristenbelasting is verplicht en wordt in door de verantwoordelijke gemeente in rekening gebracht. 
Met de toeristenbelastingkaart krijgt u diverse kortingen, die per park en locatie verschillen. 
Voor vragen of verzoeken kunt u contact opnemen met ons hoofdkantoor (maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot en met 18.00 uur, zaterdag vanaf 10:00 uur tot en met 16:00 uur.) op: +31 (0)318 74 20 49. U kunt ook informeren bij de receptie ter plaatse (UplandParcs Winterberg & Sauerland).
In sommige parken bieden we een broodservice aan. Meer informatie vindt u in uw "Mijn UplandParcs" account. 
De openingstijden van de receptie (niet in alle parken beschikbaar) vindt u in uw "Mijn UplandParcs" account. U kunt de openingstijden ook direct ter plaatse bij de receptie controleren. 
Er is slechts een beperkt aantal parkeerplaatsen beschikbaar voor onze vakantiewoningen en -appartementen. Wij bieden geen extra parkeerplaatsen aan. Wij raden u aan om u voor aankomst te informeren over de parkeersituatie ter plaatse. 
Als u iets beschadigt of breekt, breng UplandParcs dan op de hoogte (telefonisch of per e-mail) zodat wij voor vervanging kunnen zorgen. 
Mocht uw verblijf niet zijn zoals u het zich had voorgesteld, dan verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen. Dit is de enige manier waarop wij u tijdens uw verblijf kunnen helpen. Neem contact met ons op: UplandParcs, Tel. +31 (0)318 74 20 49, indien nodig wordt u doorverbonden. Meld uw klacht/probleem en geef ons de gelegenheid om het op te lossen. Wij zullen ons uiterste best doen om u zo snel mogelijk te helpen. 
Het spijt ons dat we niet aan uw verwachtingen konden voldoen. De medewerkers van UplandParcs doen hun uiterste best om het onze gasten naar de zin te maken. Toch kan het altijd voorkomen dat er een terechte klacht is. Mocht dit voorkomen, bel ons dan: UplandParcs, Tel. +31 (0)318 74 20 49 of schrijf ons op: verhuur@uplandparcs.nl een e-mail. 
Neem contact met ons op met het boekingsnummer: verhuur@uplandparcs.nl 
Er zijn oplaadpunten voor elektrische voertuigen in de vakantieparken Winterberg, Sauerland en in Montafon. Er is 1 aansluiting in Montafon, 2 aansluitingen (1 zuil) in Winterberg en 20 aansluitingen (10 zuilen) in Sauerland.
Gelieve de woning op de dag van vertrek uiterlijk om 10 uur te verlaten. Indien u te laat bent, behouden wij ons het recht voor u hiervoor kosten in rekening te brengen. U wordt 1 week voor aankomst en in de huisregels, die u in uw "Mijn UplandParcs" account kunt inzien en die in de accommodatie beschikbaar zijn, geïnformeerd over waar u op de dag van vertrek op moet letten. 
Dit is mogelijk afhankelijk van de beschikbaarheid. Neem direct contact met ons op
In dat geval bent u welkom om uw verblijf met een nacht te verlengen. Neem hiervoor contact met ons op. 
Bij het boeken en in uw "Mijn UplandParcs" account kunt u een late checkout boeken als dit op dat moment wordt aangeboden. Als u deze optie niet ziet, is dit helaas niet mogelijk in de geselecteerde periode. 
Gelieve de accommodatie opgeruimd en geveegd achter te laten. Meer informatie over vertrek vindt u direct in de accommodatie van de bijbehorende huisregels.